خدمات طراحی لوگو

 خدمات طراحی لوگو - لوگوی شرکتی - لوگوی صنعتی - لوگوی فروشگاهی - لوگوی تصویری - لوگوی نوشتاری - لوگوی کلاسیک - لوگوی متحرک - لوگوی نمادین  

برای افرادی که در ابتدای ورود به دنیای اینترنت و کسب و کارهای آنلاین هستند، شناخت دو واژه مهم، هاست و دامین اهمیت زیادی دارد. زیرا برای راه اندازی و طراحی یک سایت خرید یک هاست و دامنه مناسب جزء ابتدایی ترین کارها محسوب می شود. اما برای انتخاب درست و اصولی هاست و دامنه باید با ویژگی ها و تفاوت های آنها به خوبی آشنا باشید.

لوگو چیست؟

لوگو در واقع نشانه و طرح خاصی از یک برند است که با علائم گرافیکی مختلف مانند سبک حروف، قلم های خاص، اشکال و تصاویر مشخص می گردد.
در واقعیت لوگو باید به زبان ساده، اشاره مستقیم به حوزه کسب و کار مورد نظر داشته باشد و با دیدن لوگو ذهن مخاطب به سرعت به سمت کسب و کار و برند مورد نظر برود.

طراحی لوگو

آشنایی با انواع لوگو

در حوزه طراحی لوگو از عوامل بسیار زیادی مانند متن، تصویر و رنگ می توان استفاده کرد و هر کدام از این موارد را به صورت مجزا و یا ترکیبی با یکدیگر در جهت طراحی بهتر به کار برد.
اهمیت استفاده از لوگو در کسب و کارها به شدت بالا است و هر برندی با توجه به علائم و سلیقه لوگوی منحصر به فرد خود را در این زمینه به دست می آورد.
انواع مختلف لوگو وجود دارد که آشنا شدن با برخی از آنها بر انتخاب این محصول کمک بیشتری می کند که شامل موارد ذیل هستند:

لوگو های نوشتاری

با این مدل لوگو با استفاده از چند حرف و یا کلمه، به سادگی هدف برند قابل تشخیص است.
استفاده از لوگو تایپ، ساده ترین راه برای معرفی محصول می باشد که اسم شرکت ها در دسته لوگو تایپ قرار می گیرد، معمولاً با استفاده از فونت های سفارشی به صورت کاملا هوشمندانه طراحی می گردند.

لوگو نوشتاری

لوگوی تصویری

طراحی لوگو با کمک شکل های مختلف و بدون کمک گرفتن از متن را می توان لوگوی تصویر نامید که برای کسب و کارهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.
در این نوع طراحی بهتر است از یک یا دو رنگ استفاده شود و همچنین از اشکال ساده برای انتقال بهتر مفاهیم و به صورت مرتبط با برند به کار ببرند.

لوگو تصویری

لوگوهای نمادین

طراحی لوگوی نمادین معمولاً بر توانایی ذهن مخاطبین تاثیر می گذارد و ایده پردازی آن کمی دشوارتر بوده، این نوع طراحی ها باید به صورت مفهومی و دو پهلو باشد و بیشتر برای برندهای خدماتی و چند منظوره کارایی دارد.

لوگو نمادین

لوگو های کلاسیک

استفاده از لوگوی تایپ با تغییر شکل و قرار دادن آنها در یک شکل هندسی به عنوان یک لوگوی نشانه گذاری شده محسوب می‌ شود که در هنگام انتخاب این لوگوها باید به فاکتورهای سادگی و مشخص بودن مفهوم آن توجه گردد.

لوگو کلاسیک

لوگوی ترکیبی

استفاده از اشکال، تصاویر، نماد و متن در کنار یکدیگر برای مشخص کردن خدمات مختلف در صورت طراحی درست و اصولی، باعث جذابیت بیشتر لوگو است. انتخاب درست و اصولی در این نوع طراحی کمک می ‌کند تا از لوگو به عنوان آیکون شبکه های اجتماعی نیز استفاده گردد.
لوگو ترکیبی

لوگوی متحرک

آرم ها و لوگوهای متحرک نسل جدیدی از این طراحی ها هستند که به راحتی امکان تغییر در تمامی المان ها وجود دارد، در این نوع طراحی خلاقیت بی انتها بوده و مناسب برای فضاهای مجازی و تبلیغات های مختلف می باشد.
لوگو متحرک

دلایل مهم استفاده از لوگو در کسب و کارها


لوگو اولین المانی هست که از یک برند در معرض دید قرار می ‌گیرد و می تواند کمک کند تا یک برند بهتر و جاودانه تر در ذهن مخاطب قرار بگیرد. در واقع لوگو اهمیت زیادی در کسب و کارها دارد.
 دلایل مهم استفاده از لوگو به شرح ذیل می باشد:

•    در بازار رقابتی حال حاضر با کمک گرفتن از لوگو برند و محصول در ذهن مخاطب ماندگار می گردد.
•    استفاده درست از عناصر در طراحی لوگو، نگاه مخاطبان جدید را به سمت برند شما جلب می نماید.
•    لوگو کمک می کند تا بیشتر در معرض دید مخاطبان نا آشنا قرار بگیرید.
•    در صورت انتخاب یک لوگوی منحصر به فرد و قابل ثبت، می توانید به عنوان یک مدعی در زمینه فعالیت خود محسوب شوید.
•    لوگو برند شما را به عنوان یک کسب و کار حرفه ‌ای معرفی می ‌کند.
•    انتخاب یک لوگوی خوب، ماندگار و در دسترس همگان موجب جلب اعتماد بیشتر مشتری می‌ گردد.
•    استفاده از لوگو در تبلیغات و شبکه های اجتماعی مختلف، موجب جذب مخاطب و ماندگاری در ذهن افراد می ‌شود.
لوگو

ویژگی های یک لوگو خوب

اهمیت استفاده از لوگوی خوب و مناسب برای معرفی یک برند و کسب و کار بسیار زیاد است.
 در اینجا قصد داریم تا به معرفی برخی از ویژگی‌ های خاص طراحی یک لوگوی خوب بپردازیم:

•    برقرار کردن یک ارتباط دو طرفه و صادقانه بین نام تجاری، برند مورد نظر و لوگو
•    توانایی انتقال معنا و مفهوم برند مورد نظر با سرعت به مخاطب
•    انعطاف پذیر بودن یک طراحی خوب لوگو و قابلیت ارائه آن به صورت سیاه و سفید، تمام رنگی، در سایز،های مختلف بدون تغییر در مفهوم
•    امکان ارائه یک لوگو به صورت آنلاین در شبکه های اجتماعی و یا استفاده از همان لوگو در کارهای چاپی در سایزهای بزرگ و کوچک بدون مشکل
•    امکان احراز حقوق مالکیت لگو و قابل ثبت شدن
•    ساده و گویا بودن لوگو، با داشتن جذابیت ‌های بصری و ارتباط مناسب با کسب و