خدمات تولید محتوا متنی
تولید محتوای متنی با موضوعات مختلف مناسب برای وب سایت ها و شبکه های اجتماعی باید مطابق اصول و قواعد انجام شود، تا با پاسخ مناسب به نیازهای مخاطب، آنها را جذب کنید. اینکه می گویند محتوا پادشاه است، درست، اما نه هر محتوایی!
منظور از محتوای متنی چیست؟
تولید محتوای متنی با استفاده از ترکیب کلمات با یکدیگر و ایجاد پیام و انتقال آن به مخاطب صورت می گیرد. در واقع تولید محتوای متنی به معنای نوشتن درباره یک موضوع خاص بوده که با هدف جذب مخاطب و انتقال در رشد و توسعه تجارت صورت می گیرد.
اغلب مخاطبان خبره علاقه مند به خواندن محتوای متنی هستند؛ اما محتوایی که دارای بار معنایی و کاملاً قوی باشد مورد توجه قرار می گیرد. در حقیقت محتوا باید تمامی بخش های جانبی یک موضوع را پوشش داده و بتواند به سوالات مخاطب پاسخ مناسبی بدهد.
انواع تولید محتوا متنی
با تکیه بر این تعاریف انواع مختلفی از محتوای متنی تولید می شود که برای کاربر و جامعه هدف باید از نوع مناسب آن استفاده کرد.
انواع تولید محتوا متنی به شرح ذیل است:
وبلاگ نویسی
تبلیغ نویسی
محتوای تخصصی فنی
تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی
تولید محتوای ایمیل مارکتینگ
مزایای استفاده از محتوای متنی
با استفاده از محتوای متنی درست و اصولی گوگل و جذب مخاطب از طریق کلیک بر روی لینک آنها بیشتر می شود.
به طور کلی تولید محتوا ارزش زیادی برای کسب و کارها ایجاد می کند. برخی از مهمترین آنها عبارتند از:
• با تولید محتوا با سرعت بالاتری می توان به سراغ اصل مطلب رفت
• اگر نوشتن محتوا حساب شده باشد امکان تغییر سلیقه مخاطب مطابق محصول مورد نظر به وجود می آید.
• امکان ارائه جذابیت های برند به سادگی و بیان ویژگی ها وجود دارد.
• معرفی هر چه بهتر و سریعتر برند و محصول به مخاطبان صورت می گیرد.
• امکان اشتراک گذاری مطالب در شبکه های اجتماعی مختلف به وجود می آید.
ویژگی های محتوای متنی باکیفیت
برای نوشتن محتوای متنی برخی از اصول و قواعد وجود دارد که با رعایت آنها می توان محتواهای مناسب تهیه کرد.
متن محتوا باید متناسب با نوع محصول، خدمات و همچنین انتظار مشتری تهیه شود و با داشتن ساختاری ساده و قابل فهم بیان گردد.
یکی از ویژگی های مهم یک محتوای متنی خوب و باکیفیت عبارتند از:
یونیک بودن
نوشتن محتوا یک کار تکنیکی است که یونیک بودن آن تاثیر زیادی بر کیفیت متن و جذب مخاطب دارد.
پاسخ به سوال مخاطب
با نوشتن محتوا باید بتوانید ابهام های مخاطب را برطرف کرده و برای سوالات مختلف، پاسخ های مناسبی را ارائه دهید.
آماده کردن ساختار متن برای خواندن سریع
مراجعه کنندگان به وب سایت همه مطالب را یکجا نمی خوانند، آماده کردن مطالب با فاصله گذاری های درست و اصولی و پاراگراف بندی های مناسب اهمیت دارد.
جملات کوتاه
به کار بردن جملات کوتاه که بیشتر از دو خط نباشند در دنیای شتاب زده دیجیتال بیشتر مورد توجه قرار می گیرند.
رعایت دستور زبان و املای کلمات
آشنا بودن به دستور زبان و نکات ویرایشی و همچنین نداشتن غلط های املایی می تواند از ویژگی های خاص یک متن مناسب باشد.
رعایت اصول سئو در محتوای متنی چگونه است؟
برای اینکه محتوای متنی با الگوریتم های گوگل هماهنگ شده و بتواند وب سایت ها و وبلاگ ها را در نتایج های اول جستجو قرار دهد، باید برخی از تاکتیک ها ضروری را داشته باشد.
از مهمترین اصول سئو در نوشتن محتوای منفی عبارتند است:
• انتخاب کلمات کلیدی مناسب
• نوشتن محتوا بر اساس دسته بندی موضوعات
• اولویت بندی بین محصولات و خدمات
• داشتن یک لحن منسجم و یک دست
• استفاده از تیترهای جذاب و مخاطب پسند
تمامی این موارد را باید از طریق افراد حرفه ای که در این حوزه فعالیت گسترده دارند دریافت کرده تا بهترین نتایج به دست آید.